Softex je firma s dlouholetou tradicí, která poskytuje internetové a televizní služby především na severu Čech. Za roky svého působení si vybudovala stabilní pozici na trhu, ale jak to tak bývá, i zavedené značky potřebují čas od času nový impuls. A právě to bylo naším úkolem – rebrandovat primární subjekt firmy a dát mu modernější, svěžejší tvář.
Nový přístup, stejná identita
Softex měl již zavedené a rozpoznatelné vizuální prvky, které bylo potřeba zachovat, ale zároveň jim dodat nový náboj. Logo i maskoti značky, Softík a Sofinka, zůstaly neměnné – jejich podoba však jasně naznačovala, že pocházejí z jiného světa. Toho jsme se rozhodli naplno využít a vytvořit kolem nich silnější a zábavnější brand story.
Internet z jiné planety
Při práci na rebrandu jsme se rozhodli ještě více zdůraznit sci-fi nádech značky. Slovní spojení jako „Internet z jiné planety“ nebo „Rychlost, která přichází z hvězd“ se staly hlavními sděleními v komunikaci. Tím jsme nejen posílili identitu značky, ale také zjednodušili způsob, jakým zákazníci vnímají její hlavní benefity – bleskovou rychlost internetu a spolehlivou TV.
Barevnost inspirovaná galaxií
Vizuální identita dostala nový impuls v podobě barevnosti inspirované vesmírem. Jemné pastelové tóny nahradily sytější a kontrastnější barvy připomínající galaxie – modrofialové přechody, neonové akcenty a vesmírné pozadí. Tento krok pomohl odlišit Softex od konkurence a přinesl do brandu více energie.
Tonalita s dávkou humoru
Dalším důležitým prvkem rebrandu byla tonalita komunikace. Chtěli jsme, aby Softex působil přátelsky, vtipně a lidsky. V textech jsme začali využívat narážky na vesmír a mimozemskou technologii – například slogan „Pomalý internet a TV? To u nás nepřipadá v úvahu, ani na té nejvzdálenější planetě!“ Zákazníci tak měli pocit, že nekomunikují se strohou firmou, ale se značkou, která má charakter a baví je.
Výsledek? Moderní a hravá značka
Díky rebrandu se Softex stal vizuálně atraktivnějším, tonalita komunikace se uvolnila a celkový dojem značky získal na originalitě. Zachování původních prvků zajistilo, že firma nepřišla o svou identitu, ale zároveň se posunula blíže k modernímu zákazníkovi. A co je nejdůležitější – komunikace Softexu je teď nejen efektivnější, ale i zábavnější.
Rebrandování není jen o změně loga, ale o tom, jak značka působí na své zákazníky. Softex teď jasně říká: jsme rychlí, jsme jiní a přinášíme internet, který opravdu letí!
founder / ceo
M: +420 774 271 803
E: marek@bewow.cz
co-founder / creative
M: +420 723 552 444
E: petr@bewow.cz
be#wow je marketingovým označením, pod nímž vystupují Marek Česal, IČO: 01403109 a Petr Barnat, IČO: 07161107. Do závazkových vztahů vstupuje každý samostatně.